søndag 18. september 2016

Siste foto-redigerings oppgaven. "Make a photograph og something that is supposed to be happy, like a person laughing, and make it seem sad".
Her plagdes jeg en del. Det er noe med at man vil mer enn man har kunnskap til å gjøre som er ganske frustrerende... Uansett, jeg hev meg rundt og tok et bilde av min datter, det er ikke så vanskelig å få henne til å le, heldigvis. Så hadde jeg tatt et bilde av en nydelig kveldshimmel som jeg ville bruke.
Jeg visket ut bakgrunnen på bildet av min datter, her brukte jeg Fuzzy Select tool, jeg klippet ut omrisset av jenta og limte det inn i et nytt bilde med "transparent" bakgrunnsfarge, jeg skiftet også farge til gråtoner. Så la jeg til et nytt lag med himmel-bildet og voila! Noe mer melankolsk stemning på det nye bildet forhåpentligvis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar