mandag 12. september 2016

Nå skal jeg ta for meg oppgaven: "Make a photograph of something that is normal, like a cup of coffee, and make it seem shocking."

Jeg tok utgangspunkt i et bilde av kjøkkenet mitt som det "normale".

(Her må jeg bare få si at det slett ikke er normalt at det er så ryddig på kjøkkenet mitt! Og det er sikkert derfor jeg har foreviget anledningen!)

Et kjøkken er jo normalt og kjedelig i og for seg. For å gjøre det enda mer kjedelig gjorde jeg det svart/hvitt. (I Gimp: "desaturate" under "color")

Så lastet jeg ned et bilde av en tiger fra nett. (Her må jeg passe på å kredittere eieren: By J. Patrick Fischer - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17937859). Jeg tilpasset størrelsen på tigeren for å passe innpå kjøkkenet (scale image), her måtte jeg prøve meg litt fram. Så markerte jeg rundt tigeren med "free select tool" og limte den inn i kjøkkenbildet som et nytt "layer." Jeg valgte å beholde fargene på tigeren for dramatic effect!

Til slutt gikk jeg rundt omrisset av tigeren med "smudge tool" for å gjøre kantene litt mer diffuse. Noen har en grevling i taket, jeg satser på en tiger på kjøkkenbenken!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar